Google Meet toplantınızda sorun yaşarsanız yapmanız gerekenler;

Google sistemleri genel olarak sorunsuz çalışmaktadır, çok nadiren kullanıcılarımızda Google Meet toplantısına/dersine giremediği yönünde veya girdikten sonra başka bazı sorunları olabiliyor. Bu gibi durumlarda öncelikle kullanıcının internet bağlantılarını kontrol etmelerini öneriyoruz, çünkü %1 den düşük oranında yaşanan bu sorunların sebebi, genellikle kullanıcılarımızın kendi bağlantı kalitesinden kaynaklanıyor. İnternet hızınızın 5-10 mbps den daha düşük olmaması gerekiyor, tabiki stabil ve sorunsuz çalışması da lazım.

Google Meet de toplantıya/derse bağlandıktan sonra, belirsiz bir süre sonra mikrofon veya webcam de görüntü karşıya gitmiyorsa;
öncelikle şu işlemleri yaptığınızdan emin olmalısınız;
1. Speedtest.net de download min 5-6 mbps veya üstü, upload en az 2 mbps veya üstü olduğundan emin olmalısınız
2. Güncel bir Chrome görüntüleyici kullandığınızdan emin olmalısınız, Chrome ‘da sadece bir kurumsal (örn. @istek.k12.tr ) hesabınızın kullanıldığından emin olmalısınız. Eğer birden fazla hesap kullanıyorsanız, diğer hesapları Chrome dan kaldırmalısınız, çünkü ne kadar hesaplar arası geçiş yaptığınızı düşünseniz de, bu konuda genelde kullanıcılarımızın atladıkları bir detay olabiliyor, @istek.k12.tr yerine farklı bir hesapla işlem yapmaya çalışıyor.
3. Chrome da bütün eklentilerinizi (extension) kaldırmalısınız, sonra tekrar denemelisiniz. Özellikle gereksiz eklentiler bilgisayarınızda G.Meet in çalışmasını engelleyebiliyor.
4. https://test.webrtc.org/ sitesi üzerinden , cihazınızın kamera ve ses kalitesinin testinin yapılması gerekli, eğer bu sitede kamera ve mikrofonunuz çalışmıyorsa donanımsal ayarlarını IT ye kontrol ettirmelisiniz.
5. Chrome görüntüleyicinizin ayarlarını sıfırlayıp, bilgisayarınızı tekrar başlatıp deneyebilirsiniz.
6. Windows bilgisayarınızın Windows 10 versiyonu “1909” ve üstü olması gerekiyor, aksi halde daha düşük güncel olmayan Windows 10 işletim sistemlerinde G.Meet düzgün çalışmaz. Winver nasıl öğrenilir videosu için tıklayınız. (https://bit.ly/3a1a9bn )
7. Chrome da gizli pencerede açıp deneme yaptınız mı? orada da sorun devam ediyor mu? (incognito windows)
8. Chrome web görüntüleyiciniz en son güncel durumda mı?

Bu işlemleri yaptıktan sonra sorun devam ediyorsa; bir G.meet toplantınızda yaşadığınız herhangi bir sorunun detayını merak ediyorsanız, IT ye sorabilirsiniz. Bunun için bilgiislem@istek.k12.tr ye aşağıdaki bilgileri ileterek soru sorabilirsiniz.

1. Google meeting kodu : XYZ-CXAB-ALK
(Örn https://meet.google.com/eji-jhxp-pwe için; EJIJHXPPWE )

2. G.Meet başlangıç ve bitiş zamanı nedir? tarih/saat :
(Örn : 10.4.2020 : 14.00-14.30)

3. G.Meet Toplantıyı/dersi kim başlattı/yarattı/organizer :
(Örn: Öğretmen email adresi : ad.soyad@istek.k12.tr)

4. Katılımcılardan sorun yaşayan 1-2 örn. kim/ler :
(Örn. 1-2 öğrenci email adresi)

5. Soru/Problem detaylı olarak iletilmeli:
(Örn: Şu toplantıda/derste öğrenci giremediğini etti, şöyle şöyle oldu ama şöyle bir sorun oluştu, nedendir?

6. Mobil telefonunuzla 4,5G HotSpot (internetini paylaşıp bağlanmak) yaparak denediniz mi? sorun var mı?

7. Chrome görüntüleyiciniz en son güncel durumda mı?

8. Yeni gizli pencerede açıp denediniz mi? incognito windows

9. HAR dosyası iletilmeli:
HAR nedir? Nasıl elde edilir?
https://itblog.istek.k12.tr/index.php/2020/12/11/har-dosyasi-alma-how-to-get-har-file/
https://toolbox.googleapps.com/apps/har_analyzer/

Bu bilgileri dilerseniz “bilgi/cc” kısmına yöneticinizi de ekleyerek bilgiislem@istek.k12.tr ye yazdıktan sonra, biz de size aşağıdaki gibi 2 rapor verebiliyoruz; G.Tablo şeklinde ve Şu tarz bir görsel ileterek, konula ilgili detaylı açıklama yapabiliriz.

Bir cevap yazın